עיון בוויקי
מתוך עמוד ענן
פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית |
ברגל + | Accessibility |
---|---|
דרור נגר, מיכאל2, היסטוריה על המפה + | Contributors |
הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה … הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות. למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצא וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה. עדכון 25.9.2021: המנהרה פתוחה להולכי רגל בשני הצדדים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות. ים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות. | Description |
33 + | Height |
2021.09.25-122225.176.android.jpg + | Images |
14 June 2022 20:35:45 + | LastUpdate |
33.093 + | Lat |
35.105 + | Lon |
בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הברי … בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. לים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. | LongDescription |
false + | MeasuredByGPS |
אתר היסטורי + | PointType |
אתר היסטורי, אתרים | קטגוריות |
14 June 2022 20:35:45 + | תאריך לשינוימאפיין זה הינו מאפיין מיוחד באתר ויקי זה. |
הסתרת מאפיינים המקשרים לכאן |
אין מאפיינים המקשרים לדף זה. |