עיון בוויקי

מתוך עמוד ענן

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית
ברגל  + Accessibility
דרור נגר, מיכאל2, היסטוריה על המפה  + Contributors
הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות. למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצא וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה. עדכון 25.9.2021: המנהרה פתוחה להולכי רגל בשני הצדדים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות. ים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות. Description
33  + Height
2021.09.25-122225.176.android.jpg  + Images
14 June 2022 20:35:45  + LastUpdate
33.093  + Lat
35.105  + Lon
בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הברי בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. לים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור. LongDescription
false  + MeasuredByGPS
אתר היסטורי  + PointType
אתר היסטורי, אתרים קטגוריות
14 June 2022 20:35:45  + תאריך לשינוימאפיין זה הינו מאפיין מיוחד באתר ויקי זה.
הסתרת מאפיינים המקשרים לכאן 
  אין מאפיינים המקשרים לדף זה.
 

 

כתבו את שם הדף ממנו יתחיל העיון.
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
צפיות
ניווט
תיבת כלים