חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד)
מתוך עמוד ענן
שורה 5: | שורה 5: | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד) | |Name=חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד) | ||
- | |Description=הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים | + | |Description=הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים. |
- | קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי (1917-1948) הוא נזנח לחלוטין. בשנות ה-30 נבנה בסמוך לחאן הכלבו הראשון בארץ ישראל, וכן תחנת דלק של חברת Shell האמריקאית | + | קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי (1917-1948) הוא נזנח לחלוטין. בשנות ה-30 נבנה בסמוך לחאן הכלבו הראשון בארץ ישראל, וכן תחנת דלק של חברת Shell האמריקאית. |
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|Accessibility= | |Accessibility= | ||
שורה 13: | שורה 13: | ||
|images= | |images= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
- | |Contributors=menyroth | + | |Contributors=menyroth, עמית הורן |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=05/14/2009 10:34:28 |
|WinId=633629718151565948 | |WinId=633629718151565948 | ||
|Csrc= | |Csrc= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 10:34, 14 במאי 2009
תקציר
הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים.
קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי (1917-1948) הוא נזנח לחלוטין. בשנות ה-30 נבנה בסמוך לחאן הכלבו הראשון בארץ ישראל, וכן תחנת דלק של חברת Shell האמריקאית.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:menyroth, עמית הורן
תאריך עדכון: 05/14/2009 10:34:28
קישורים חיצוניים