תחנת הרכבת ג'נין

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
שורה 9: שורה 9:
מבנה התחנה בן שתי הקומות היה מחופה בגג רעפים משולש.
מבנה התחנה בן שתי הקומות היה מחופה בגג רעפים משולש.
-
רוחב הפסים, שהיה 105ס"מ עד 1917, הורחב בידי הבריטים ל134.5ס"מ.
+
רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי 105ס"מ כפי ששמו התורכים, ולא הורחב ל134.5ס"מ כמו מסילת החוף.
המבנה נפגע קשות במבצע חומת מגן, אך שרידיו עודם עומדים על תילם ומנציחים את רכבת השומרון.
המבנה נפגע קשות במבצע חומת מגן, אך שרידיו עודם עומדים על תילם ומנציחים את רכבת השומרון.
שורה 17: שורה 17:
|Contributors=עמית הורן
|Contributors=עמית הורן
|csrc=IZ15
|csrc=IZ15
-
|LastUpdate=10/11/2012 06:29:34
+
|LastUpdate=10/16/2012 14:44:55
|WinId=634855335230793326
|WinId=634855335230793326
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה אחרונה מתאריך 14:44, 16 באוקטובר 2012

   147 מ'

תקציר

בניית התחנה החלה בשנת 1912 בידי חברה צרפתית והתחנה נחנכה בשנת 1913 לנסיעות לרכבת העמק בעפולה. ב1914 הגיע הקו דרומה לסילת א-זהר וב1915 נחנך החיבור למסעודיה שאיפשר לנסוע עד שכם וטול-כרם.

מבנה התחנה בן שתי הקומות היה מחופה בגג רעפים משולש.

רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי 105ס"מ כפי ששמו התורכים, ולא הורחב ל134.5ס"מ כמו מסילת החוף.

המבנה נפגע קשות במבצע חומת מגן, אך שרידיו עודם עומדים על תילם ומנציחים את רכבת השומרון.

לתמונה: http://farm6.staticflickr.com/5296/5434992322_4c6d10551a_z.jpg

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן
תאריך עדכון: 10/16/2012 14:44:55

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים