תחנת נחל שורק

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 13: שורה 13:
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.
 +
|images=DSC 1593.JPG,
 +
|Accessibility=הכל
|PointType=מבנה
|PointType=מבנה
-
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk
+
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה
|csrc=I14
|csrc=I14
-
|LastUpdate=9/9/2012 09:19:28
+
|LastUpdate=10/1/2012 22:36:23
|WinId=633576077708466414
|WinId=633576077708466414
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
-
|images=
 
}}
}}

גרסה מתאריך 22:36, 1 באוקטובר 2012

DSC 1593.JPG

   95 מ'

תקציר

תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.

התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים.

ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546


במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.

הרחבה



סיווג: מבנה
נגישות: הכל
מקור:עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה
תאריך עדכון: 10/1/2012 22:36:23

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים