מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105"
מתוך עמוד ענן
גוטמן חיליק (שיחה | תרומות) (שם:מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105". תיאור:פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה (והשנייה) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.724554544403 |
- | |Lat=32. | + | |Lat=32.726592078406 |
|Height=-9999 | |Height=-9999 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105" | |Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105" | ||
|Description=פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש) מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע זה. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצוייה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה. | |Description=פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש) מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע זה. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצוייה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה. | ||
זאבו: מי שמבקר, באישור צהל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, והם נמצאים כאן באלפיהם. | זאבו: מי שמבקר, באישור צהל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, והם נמצאים כאן באלפיהם. | ||
ושוב - תודה לצהל | ושוב - תודה לצהל | ||
- | + | |images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG | |
- | |images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG | + | |
|Accessibility=ברגל | |Accessibility=ברגל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | + | |Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק | |
- | |Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות | + | |csrc=mobile |
- | |csrc= | + | |LastUpdate=11/23/2021 05:48:50 |
- | |LastUpdate= | + | |
|WinId=635084837358862466 | |WinId=635084837358862466 | ||
+ | |LongDescription=האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח. | ||
+ | |ExtLinks=https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 05:48, 23 בנובמבר 2021
תקציר
פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש) מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע זה. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצוייה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה.
זאבו: מי שמבקר, באישור צהל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, והם נמצאים כאן באלפיהם.
ושוב - תודה לצהל
הרחבה
האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח.
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: ברגל
מקור:Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק
תאריך עדכון: 11/23/2021 05:48:50
קישורים חיצוניים
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector