פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
דרור נגר (שיחה | תרומות)
(דף חדש: {{Point |Lon=35.105111263636864 |Lat=33.092767445428336 |Height=33 |MeasuredByGPS=No |Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית |Description=הפתח הדרומי של מנ...)
מעבר להשוואת הגרסאות הבאה ←

גרסה מתאריך 23:15, 9 ביולי 2020

   33 מ'

תקציר

הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות.

הרחבה

בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור.

סיווג: מבנים ומקומות
נגישות:
מקור:דרור נגר
תאריך עדכון: 7/9/2020 23:15:12

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים