תחנת נחל שורק
מתוך עמוד ענן
Marikriber (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546 | ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546 | ||
+ | כיום (אמצע 2016) חונים במקום רכבת משא עתיקה וקרון רכבת עתיק עוד יותר, שניהם של רכבת ישראל המוקדמת. | ||
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם. | במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם. | ||
|images=DSC 1593.JPG,מועצה כחול.JPG, | |images=DSC 1593.JPG,מועצה כחול.JPG, | ||
|Accessibility=רכב פרטי | |Accessibility=רכב פרטי | ||
- | |PointType= | + | |PointType=אתר היסטורי |
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber | |Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber | ||
|csrc=SZ17 | |csrc=SZ17 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=4/10/2016 06:49:52 |
|WinId=633576077708466414 | |WinId=633576077708466414 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 06:49, 10 באפריל 2016
תקציר
תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.
התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים.
ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546
כיום (אמצע 2016) חונים במקום רכבת משא עתיקה וקרון רכבת עתיק עוד יותר, שניהם של רכבת ישראל המוקדמת.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber
תאריך עדכון: 4/10/2016 06:49:52
קישורים חיצוניים