חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד)
מתוך עמוד ענן
Marikriber (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד) | |Name=חאן שער הגיא (חאן באב אל וואד) | ||
- | |Description=הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים. | + | |Description=הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים ושופץ למתכונתו הנוכחית הגדולה ב1873. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים. |
- | קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי | + | קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). הלינה בחאן הייתה בחינם, אך הלנים חויבו לקנות כוס קפה במחיר לא זול בכלל. |
- | |images=חאןגיא.JPG, | + | |
+ | עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי הוא נזנח לחלוטין. | ||
+ | |||
+ | בשנות ה-30 נבנה בסמוך לחאן הכלבו הראשון בארץ ישראל, וכן תחנת דלק של חברת Shell האמריקאית. | ||
+ | |images=חאןגיא.JPG, | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
|Contributors=Menyroth, עמית הורן, Marikriber | |Contributors=Menyroth, עמית הורן, Marikriber | ||
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=4/18/2013 10:03:54 |
|WinId=633629718151565948 | |WinId=633629718151565948 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה מתאריך 10:03, 18 באפריל 2013
תקציר
הוקם כמלון דרכים ונקודת חנייה ע"י מושל ירושלים בשנת 1869, עם סיום סלילת הדרך בין יפו לירושלים ושופץ למתכונתו הנוכחית הגדולה ב1873. דרך זו נסללה לכבודו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף שהגיע מיפו לעיר ירושלים, לאחר שהשתתף בחנוכת תעלת סואץ במצרים.
קומת הקרקע נועדה לצרכים השותפים בו היו בין היתר אורוות, מטבח, חדר אפייה, חצר ובוסתן גדול ואילו הקומה העליונה שימשה ללינה. בנוסף להיותו מלון דרכים שימש החאן גם כתחנה להחלפת סוסים וכן כנקודה בה שולם מס דרכים (דרבייה). הלינה בחאן הייתה בחינם, אך הלנים חויבו לקנות כוס קפה במחיר לא זול בכלל.
עם פתיחת מסילת הברזל בין יפו לירושלים בשנת 1892, הלכו והתמעטו מספר האנשים שפקדו את המקום, ובראשית תקופת המנדט הבריטי הוא נזנח לחלוטין.
בשנות ה-30 נבנה בסמוך לחאן הכלבו הראשון בארץ ישראל, וכן תחנת דלק של חברת Shell האמריקאית.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:Menyroth, עמית הורן, Marikriber
תאריך עדכון: 4/18/2013 10:03:54
קישורים חיצוניים