סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים
מתוך עמוד ענן
אריה.אלאלוף (שיחה | תרומות) (שם:סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים. תיאור:על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900) |
אילת מטיילת(: (שיחה | תרומות) (שם:סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים. תיאור:על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900) |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
|Description=על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). | |Description=על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). | ||
מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו, וקישור שכזה בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. | מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו, וקישור שכזה בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. | ||
- | הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות -גובה ים המלח נמדד ע" י צוות בית החולים הסקוטי בי"ם ועובדי חברת האשלג | + | הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות -גובה ים המלח נמדד ע" י צוות בית החולים הסקוטי בי"ם ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני |
נ.צ. בGPS | נ.צ. בGPS | ||
שורה 13: | שורה 13: | ||
|Accessibility= | |Accessibility= | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף | + | |Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(: |
|csrc=mobile | |csrc=mobile | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=3/8/2021 15:03:21 |
|WinId=633033381196103504 | |WinId=633033381196103504 | ||
|LongDescription=בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש | |LongDescription=בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש | ||
|ExtLinks=http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871 | |ExtLinks=http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871 | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 15:03, 8 במרץ 2021
תקציר
על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו, וקישור שכזה בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות -גובה ים המלח נמדד ע" י צוות בית החולים הסקוטי בי"ם ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני
נ.צ. בGPS
הרחבה
בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:
תאריך עדכון: 3/8/2021 15:03:21
קישורים חיצוניים
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871