גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.62619559497676 |
- | |Lat=33. | + | |Lat=33.00261595922378 |
|Height=56 | |Height=56 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name= גשר מפעל | + | |Name=גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי |
- | |Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה | + | |Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה ונהר הירדן ההררי, חסומה לרכבים בשער על הגשר. הגישה היא רגלית בלבד. |
- | הגשר | + | |
+ | הגשר והסכר נבנו בשנת 1953 כדי להטות את מי הירדן למוביל הארצי. | ||
+ | הפרויקט נגדע באיבו עקב התנגדות הסורים למפעל הנדסי בשטח שהיה אז שטח מפורז בין שתי המדינות. | ||
+ | |||
+ | כיום הסכר משמש להטיית מי נהר הירדן ההררי לתעלה המובילה אל אגם כפר הנשיא. | ||
+ | שם משתמשים סוכרים את המים בסכר נוסף (סכר כפר הנשיא) ולאחר מכן, משיבים אותם במורד הנהר תוך ניצול הפרשי הגבהים לשם סיבוב טורבינת מים לייצור חשמל. | ||
|images=2015.12.02-175319.830.android.jpg | |images=2015.12.02-175319.830.android.jpg | ||
- | |PointType= | + | |Accessibility=הכל |
- | |Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו | + | |PointType=גשר |
+ | |Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו, Eitamkrem | ||
|csrc=SZ19 | |csrc=SZ19 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=7/17/2023 13:43:07 |
|WinId=635812130548189918 | |WinId=635812130548189918 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 13:43, 17 ביולי 2023
תקציר
דרך העפר שבין תעלת ההטיה ונהר הירדן ההררי, חסומה לרכבים בשער על הגשר. הגישה היא רגלית בלבד.
הגשר והסכר נבנו בשנת 1953 כדי להטות את מי הירדן למוביל הארצי. הפרויקט נגדע באיבו עקב התנגדות הסורים למפעל הנדסי בשטח שהיה אז שטח מפורז בין שתי המדינות.
כיום הסכר משמש להטיית מי נהר הירדן ההררי לתעלה המובילה אל אגם כפר הנשיא.
שם משתמשים סוכרים את המים בסכר נוסף (סכר כפר הנשיא) ולאחר מכן, משיבים אותם במורד הנהר תוך ניצול הפרשי הגבהים לשם סיבוב טורבינת מים לייצור חשמל.
הרחבה
סיווג: גשר
נגישות: הכל
מקור:רועי כחלון, מחייב, ליאו, Eitamkrem
תאריך עדכון: 7/17/2023 13:43:07
קישורים חיצוניים