הסרפנטינות- השפאלות
מתוך עמוד ענן
(7 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=34. | + | |Lon=34.992725150361 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.807577158484 |
|Height=330 | |Height=330 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name=הסרפנטינות | + | |Name=הסרפנטינות- השפאלות |
- | |Description=המענה ההנדסי לבעיית המדרונות התלולים ושקיעת הרכבים | + | |Description=הסרפנטינות היו הקטע הבעיתי והתלול ביותר בדרך בורמה. קטע זה הוכשר ב3 ימים א'-ג' סיוון 8-10 יוני 1948 ע"י יחידת "חזקיהו" (יח' ההנדסה של חט' עציוני וסולל בונה. המענה ההנדסי לבעיית המדרונות התלולים ושקיעת הרכבים בקירטון התחוח היתה ע"י קיבוע שפאלות על גבי העפר. הערבים ניסו למנוע את פריצת הדרך בירי ותקיפות אך נהדפו. |
+ | |||
+ | הציר עביר לרכבי שטח בלבד! סיבובים ושיפועים חזקים. | ||
עמית הורן: הסרפנטינות היו הקטע התלול של דרך בורמה, והסיפור המעניין בכך הוא שעם תחילת ההפוגה הראשונה בעת שבשעה עשר בבוקר אנשי האו"ם היו צריכים לאשר שהדרך בידינו ועבירה לכל אורכה, משום שהדרך עוד לא הייתה סלולה טוב, שלח צה"ל שיירת משאיות בירידה של הסרפנטינות, ואף שהן כמעט התהפכו בסיבובים הבלתי סלולים לגמרי, ואף שלא ראו אף רכב עולה את הסרפנטינות, קיבלו זאת אנשי האו"ם ואישרו לנו להחזיק בדרך. | עמית הורן: הסרפנטינות היו הקטע התלול של דרך בורמה, והסיפור המעניין בכך הוא שעם תחילת ההפוגה הראשונה בעת שבשעה עשר בבוקר אנשי האו"ם היו צריכים לאשר שהדרך בידינו ועבירה לכל אורכה, משום שהדרך עוד לא הייתה סלולה טוב, שלח צה"ל שיירת משאיות בירידה של הסרפנטינות, ואף שהן כמעט התהפכו בסיבובים הבלתי סלולים לגמרי, ואף שלא ראו אף רכב עולה את הסרפנטינות, קיבלו זאת אנשי האו"ם ואישרו לנו להחזיק בדרך. | ||
נעם, אוקטובר 2011: הדרך עבירה לרכב פרטי גבוה בשני הכיוונים אבל נדרשת זהירות רבה מאד אחרי העיקול הראשון ולפני העיקול השני מלמטה. | נעם, אוקטובר 2011: הדרך עבירה לרכב פרטי גבוה בשני הכיוונים אבל נדרשת זהירות רבה מאד אחרי העיקול הראשון ולפני העיקול השני מלמטה. | ||
- | לאורך הדרך | + | לאורך הדרך הוצבו דגמי כלי רכב עם דמויות ושפאלות מתש"ח, וכן "שפאלות" - משטחי ברזל מחוררים למניעת התחפרות. |
בראש הקטע נראה חלק מצינור השילוח | בראש הקטע נראה חלק מצינור השילוח | ||
+ | |||
+ | מרץ 2023 - עביר בירידה (ממערב למזרח) גם לג׳יפונים רכים, העברתי סובארו אקס וי עם קצת הכוונות זהירות. | ||
+ | לא לרכב פרטי! | ||
+ | |images=2014.05.24-111135.963.android.jpg | ||
+ | |Accessibility=רכב שטח | ||
|PointType=אתר קרבות | |PointType=אתר קרבות | ||
- | |Contributors=GIL, יגאל המתגלגל, נעם ב | + | |Contributors=GIL, יגאל המתגלגל, נעם ב, Kingmu, Nisimz, ליאו, Zivcarpediem, דר פיקל אהרון, צוות08 |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=9/9/2024 12:25:23 |
|WinId=633812556903900010 | |WinId=633812556903900010 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 12:25, 9 בספטמבר 2024
תקציר
הסרפנטינות היו הקטע הבעיתי והתלול ביותר בדרך בורמה. קטע זה הוכשר ב3 ימים א'-ג' סיוון 8-10 יוני 1948 ע"י יחידת "חזקיהו" (יח' ההנדסה של חט' עציוני וסולל בונה. המענה ההנדסי לבעיית המדרונות התלולים ושקיעת הרכבים בקירטון התחוח היתה ע"י קיבוע שפאלות על גבי העפר. הערבים ניסו למנוע את פריצת הדרך בירי ותקיפות אך נהדפו.
הציר עביר לרכבי שטח בלבד! סיבובים ושיפועים חזקים.
עמית הורן: הסרפנטינות היו הקטע התלול של דרך בורמה, והסיפור המעניין בכך הוא שעם תחילת ההפוגה הראשונה בעת שבשעה עשר בבוקר אנשי האו"ם היו צריכים לאשר שהדרך בידינו ועבירה לכל אורכה, משום שהדרך עוד לא הייתה סלולה טוב, שלח צה"ל שיירת משאיות בירידה של הסרפנטינות, ואף שהן כמעט התהפכו בסיבובים הבלתי סלולים לגמרי, ואף שלא ראו אף רכב עולה את הסרפנטינות, קיבלו זאת אנשי האו"ם ואישרו לנו להחזיק בדרך. נעם, אוקטובר 2011: הדרך עבירה לרכב פרטי גבוה בשני הכיוונים אבל נדרשת זהירות רבה מאד אחרי העיקול הראשון ולפני העיקול השני מלמטה. לאורך הדרך הוצבו דגמי כלי רכב עם דמויות ושפאלות מתש"ח, וכן "שפאלות" - משטחי ברזל מחוררים למניעת התחפרות. בראש הקטע נראה חלק מצינור השילוח
מרץ 2023 - עביר בירידה (ממערב למזרח) גם לג׳יפונים רכים, העברתי סובארו אקס וי עם קצת הכוונות זהירות.
לא לרכב פרטי!
הרחבה
סיווג: אתר קרבות
נגישות: רכב שטח
מקור:GIL, יגאל המתגלגל, נעם ב, Kingmu, Nisimz, ליאו, Zivcarpediem, דר פיקל אהרון, צוות08
תאריך עדכון: 9/9/2024 12:25:23
קישורים חיצוניים