תחנת הרכבת עות'מנית שורק (ואדי צ'רר) מגודר ונעול על ידי הוועדה לשימור אתרים 😬
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת הרכבת עות'מנית שורק (ואדי צ'רר) מגודר ונעול על ידי הוועדה לשימור אתרים 😬. תיאור:תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי ה) |
|||
(12 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=34. | + | |Lon=34.874457120895 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.806448567111 |
|Height=93 | |Height=93 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
- | |Name=תחנת | + | |Name=תחנת הרכבת עות'מנית שורק (ואדי צ'רר) מגודר ונעול על ידי הוועדה לשימור אתרים 😬 |
|Description=תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים. | |Description=תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים. | ||
- | התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים. | + | התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים. ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פרקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים בשיפוץ החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. |
- | + | עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid | |
- | + | |images=DSC 1593.JPG,מועצה כחול.JPG,2020-12-11T10_27_05.044611103893.jpg,2020-12-11T10_27_24.452424974504.jpg,2021-02-10T21_07_00.466707695244.jpg | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | |images=DSC 1593.JPG,מועצה כחול.JPG, | + | |
|Accessibility=רכב פרטי | |Accessibility=רכב פרטי | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber | + | |Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber, אביחי21, Erez.sb, Alik36, Achavb, Susmurtk, דוד1678 |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=3/27/2023 17:03:24 |
|WinId=633576077708466414 | |WinId=633576077708466414 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |ExtLinks= | + | |ExtLinks=https://www.mapah.co.il/%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%A7-%D7%90%D7%95-%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA-%D7%95%D7%90%D7%93%D7%99-%D7%A6%D7%A8%D7%A8/ |
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 17:03, 27 במרץ 2023
תקציר
תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.
התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים. ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פרקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים בשיפוץ החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ.
עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber, אביחי21, Erez.sb, Alik36, Achavb, Susmurtk, דוד1678
תאריך עדכון: 3/27/2023 17:03:24
קישורים חיצוניים
https://www.mapah.co.il/%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%A7-%D7%90%D7%95-%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA-%D7%95%D7%90%D7%93%D7%99-%D7%A6%D7%A8%D7%A8/