סימון הקרן הבריטית PEF למפלס ים המלח
מתוך עמוד ענן
(7 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.449864667408 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.706103357624 |
|Height=-376 | |Height=-376 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name=סימון הקרן הבריטית PEF למפלס | + | |Name=סימון הקרן הבריטית PEF למפלס ים המלח |
- | |Description=על גבי סלע זה | + | |Description=על גבי סלע זה, סותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס ים המלח, על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. |
- | מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע | + | (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). |
- | הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות -גובה ים המלח נמדד | + | מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו. |
+ | קישור זה, בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. | ||
+ | הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות - גובה ים המלח נמדד על ידי צוות בית החולים הסקוטי בירושלים ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני. | ||
- | נ.צ. | + | נ.צ. לפי GPS. |
- | |images=Pef rock.JPG,סלעפאפ.jpg, | + | |LongDescription=בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש |
+ | |images=Pef rock.JPG,סלעפאפ.jpg,2016.04.02-173744.527.android.jpg,2016.04.02-173826.806.android.jpg | ||
+ | |Accessibility=הכל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08 | + | |ExtLinks=http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871 |
- | |csrc= | + | |Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:, Eitamkrem |
- | |LastUpdate=1/ | + | |csrc=mobile |
+ | |LastUpdate=1/20/2023 15:58:47 | ||
|WinId=633033381196103504 | |WinId=633033381196103504 | ||
- | |||
- | |||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 15:58, 20 בינואר 2023
תקציר
על גבי סלע זה, סותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס ים המלח, על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו. קישור זה, בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות - גובה ים המלח נמדד על ידי צוות בית החולים הסקוטי בירושלים ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני.
נ.צ. לפי GPS.
הרחבה
בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:, Eitamkrem
תאריך עדכון: 1/20/2023 15:58:47
קישורים חיצוניים
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871