תחנת הרכבת עזוז
מתוך עמוד ענן
(שם:מבנה הרוס. תיאור:מבנה מרובע הרוס ברובו) |
|||
(3 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
|Height=316 | |Height=316 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name= | + | |Name=תחנת הרכבת עזוז |
- | |Description=מבנה מרובע הרוס ברובו | + | |Description=מבנה מרובע הרוס ברובו. שימש כתחנת רכבת. מעליו בריכת מים. את התחנה הרסו ככל הנראה חבלנים גרמניים בעת הנסיגה. |
+ | ראה קישור | ||
+ | |LongDescription=בספרו "מאז ועד הנה" מספר ברוך קטינקא שהיה מהנדס רכבות בשרות התורכים באותם ימים, על הרס תחנות הרכבת לאחר תבוסת התורכים במלחמה (עמ' 199): " ההתקפה התורכית-גרמנית-אוסטרית על תעלת סואץ נכשלה. רבבות חיילים, מאות כלי רכב ותותחים ואלפי גמלים יצאו להתקפה. ומכל הכוח העצום הזה שרדו רק שברי פלוגות מוכות ורעבות, חסרות נשק וכמעט ללא גמלים. התבוסה שנחלו התורכים הייתה שלמה ונוראה. הצבאות הבריטיים והצרפתים החלו להתקדם, דרך מדבר סיני, לארץ הם כבשו תחנת רכבת אחת אחרי השנייה. היה צריך לדאוג ששום קטר או קרון לא יפלו בידי האויב בעת הנסיגה ושכל מבני המסילה יהרסו לפני הנסיגה. הדבר היה מסובך למדי. אמנם הועמדו לפקודתי חבלנים אוסטריים, אבל לעולם לא הודיעוני מראש על תוכנית הנסיגה וכדי שאספיק לחבל במתקנים בעוד מועד היה עלי להיעזר בתכונות של בלש ומרגל. לאחר כל נסיגה ועזיבת תחנת רכבת הייתי מוזמן לתת דו"ח בפני ועדה צבאית-משפטית, על מצב התחנה ואם נשארו בה קטרים או קרונות שלא יכולתי לפנותם." מתוך אתר בוקר שבקישור | ||
|images=2014.08.29-102040.436.android.jpg | |images=2014.08.29-102040.436.android.jpg | ||
- | |Accessibility= | + | |Accessibility=הכל |
- | |PointType= | + | |PointType=מבנה |
- | |Contributors=Urijjj, שניר44 | + | |ExtLinks=http://www.boker.org.il/meida/negev/desert_biking/ezuz/ezuz_trip.htm |
+ | |Contributors=Urijjj, שניר44, דני גר, צוות08, ליאו | ||
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=12/10/2017 21:25:33 |
|WinId=633965563083700099 | |WinId=633965563083700099 | ||
- | |||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 21:25, 10 בדצמבר 2017
תקציר
מבנה מרובע הרוס ברובו. שימש כתחנת רכבת. מעליו בריכת מים. את התחנה הרסו ככל הנראה חבלנים גרמניים בעת הנסיגה.
ראה קישור
הרחבה
בספרו "מאז ועד הנה" מספר ברוך קטינקא שהיה מהנדס רכבות בשרות התורכים באותם ימים, על הרס תחנות הרכבת לאחר תבוסת התורכים במלחמה (עמ' 199): " ההתקפה התורכית-גרמנית-אוסטרית על תעלת סואץ נכשלה. רבבות חיילים, מאות כלי רכב ותותחים ואלפי גמלים יצאו להתקפה. ומכל הכוח העצום הזה שרדו רק שברי פלוגות מוכות ורעבות, חסרות נשק וכמעט ללא גמלים. התבוסה שנחלו התורכים הייתה שלמה ונוראה. הצבאות הבריטיים והצרפתים החלו להתקדם, דרך מדבר סיני, לארץ הם כבשו תחנת רכבת אחת אחרי השנייה. היה צריך לדאוג ששום קטר או קרון לא יפלו בידי האויב בעת הנסיגה ושכל מבני המסילה יהרסו לפני הנסיגה. הדבר היה מסובך למדי. אמנם הועמדו לפקודתי חבלנים אוסטריים, אבל לעולם לא הודיעוני מראש על תוכנית הנסיגה וכדי שאספיק לחבל במתקנים בעוד מועד היה עלי להיעזר בתכונות של בלש ומרגל. לאחר כל נסיגה ועזיבת תחנת רכבת הייתי מוזמן לתת דו"ח בפני ועדה צבאית-משפטית, על מצב התחנה ואם נשארו בה קטרים או קרונות שלא יכולתי לפנותם." מתוך אתר בוקר שבקישור
סיווג: מבנה
נגישות: הכל
מקור:Urijjj, שניר44, דני גר, צוות08, ליאו
תאריך עדכון: 12/10/2017 21:25:33
קישורים חיצוניים
http://www.boker.org.il/meida/negev/desert_biking/ezuz/ezuz_trip.htm